آشنایی با کشور امارات متحده عربی – قسمت اول

امارات متحده عربی

آشنایی با کشور امارات

آشنایی با کشور امارات متحده عربی برای بسیاری از هموطنان ما حائز اهمیت است. امارات یکی از نزدیک ترین و معتبرترین مقاصد مهاجرتی ایرانیان محسوب می شود. ابتدا به کلیاتی از کشور امارات متحده عربی اشاره می کنیم :

  • مساحت کشور امارات متحده عربی حدود ۸۳.۶۰۰ کیلومتر مربع است.
  • این کشور از نظر وسعت رتبه ۱۱۵ در دنیا را دارد.
  • امارات متحده عربی دارای آب و هوای بیابانی است و بخش شرقی آن کوهستانی و سردتر است.
  • اقتصاد امارت متحده عربی دومین اقتصاد بزرگ جهان عرب محسوب می‌شود.
  •  صادرات نفت خام از امارات متحده عربی به سایر کشورها بیش از ۲ میلیون بشکه در روز اعلام شده است.

امارت متحده عربی

امارات همسایه جنوبی ایران است. پایتخت این کشور شهر ابوظبی است و همچنین 8 شهر بزرگ دیگر نیز دارد. امارات شیخ نشین های متعددی داردکه در ادامه توضیحات مختصری در مورد آنها خواهیم داد:

اولین  امارت

  • امارت ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی و بزرگترین استان در هفتگانه امارات است. این شهر بزرگ از سه منطقه و شهر اصلی شامل ابوظبی، العین و الظفره تشکیل شده است. مساحت استان ابوظبی بخش وسیعی از مساحت امارات را شامل می شود و همچنین این امارت به عنوان یکی از امن‌ترین شهرهای جهان است. ابوظبی دومین شهر از لحاظ جمعیت در امارات، پس از دبی است. از این شهر به عنوان “سرزمین غزال” یاد می‌شود. پایتخت امارات جاذبه‌های شگفت‌انگیز فراوان و ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که مورد توجه مهاجرین و گردشگران از سراسر دنیا است.

دومین امارت

  • امارت دبی پرجمعیت‌ترین و معروف‌ترین شهر امارات است و به خاطر زیرساخت‌های فوق‌العاده پیشرفته خود در سطح جهانی شناخته شده است. در زمان‌های گذشته، شهرت دبی بیشتر به دلیل ماهیگیری، غواصی مروارید و فعالیت‌های کشاورزی بود. اما امروزه این شهر به یک مرکز تجاری جهانی و یک مقصد گردشگری پیشتاز در جهان تبدیل شده است. دبی شهرت جهانی با عنوان “شهر طلا” را به دلیل تجارت جهانی رو به رشد طلا در دهه گذشته به دست آورده است. در این امارت مکان‌های دیدنی مجلل، معماری و آسمان‌خراش‌های مدرن، زندگی شبانه پر جنب و جوش و فرصت‌های خوبی برای خرده‌فروشی وجود دارد. املاک و مستغلات و صنعت گردشگری دبی دو عامل اصلی هستند که اقتصاد آن را به پیش می‌برند. دبی دارای خط آسمان بسیار جذابی است که برج خلیفه 830 متری، در اوج آن قرار دارد. از جاذبه‌های دیگر دبی فواره معروف آن، دبی مال، برج العرب، آکواریوم بسیار بزرگ و هتل‌های بسیار لوکس آن است.

سومین امارت

  • امارت شارجه یکی از بزرگترین استان‌های امارات است و بیابان‌های پهناور، سواحل و مکان‌های باستان شناسی مهمی دارد که در سرتاسر شهر آن پراکنده است. شارجه بعنوان «پایتخت فرهنگ اسلامی» و «مقصد منحصر به فرد و ممتاز گردشگری»  شناخته می شود. در جاهایی از این امارت می‌توان منظره‌ای از ساحل شرقی خلیج عمان را نظاره کرد. مساجد باشکوه، مکان‌های تاریخی، موزه‌ها و گالری‌های هنری زیادی در این امارت یافت می‌شوند.

چهارمین امارت

  • امارت عجمان در ساحل خلیج قرار داشته و متشکل از شهرهای منامه و مصفوت است. کوه هاجر در اطراف این امارت قرار دارد. این امارت دارای قلعه‌های تاریخی و مکان‌های باستان‌شناسی بسیاری است که از زمان‌های قدیم وجود داشته‌اند. عجمان به دلیل مناظر طبیعی شگفت‌انگیز از جمله سواحل، کوه‌ها و دره‌ها مشهور است. عجمان با وجود اینکه کوچکترین امارت است، ترکیبی جذاب از سنت و مدرنیته دارد. در عجمان، از یک سو خلیج و از سوی دیگر کوه‌های هاجر و همچنین طیف وسیعی از مناظر زیبا و نفس گیر را در مقابل خود خواهید دید.

پنجمین امارت

  • امارت ام القوین کمترین جمعیت را در بین استان‌های امارات دارد، اما به این که ناشناخته‌ترین مکان‌ها را دارد، معرف است. ام القوین امروزه مکان‌های باستانی و جنگل‌های حرایی دارد که بیش از هفت کیلومتر امتداد دارند. جزیره السنیه یکی از بزرگترین جزایر امارات است که مقصد مناسبی برای پرندگان مهاجر در زمستان‌های نسبتاً گرم است.یکی از بزرگترین سایت‌های باستان‌شناسی در امارات متحده عربی در این استان است که Ed-Dur، نام دارد و دارای تاریخی است که به عصر حجر برمی‌گردد. بیشتر بخش‌های این امارت هنوز کشف نشده است، اما ماهیگیران زیادی از سراسر کشور به آنجا می‌روند. برخی از بهترین مکان‌های ماهیگیری در اعماق دریا در امتداد خط ساحلی ام القوین هستند. این امارت همچنین شامل جاذبه‌های متنوع دیگر و هتل‌ها و پارک‌های دیدنی است.

ششمین امارت

  • امارت راس الخیمه به دلیل مناظر طبیعی جذاب، بیابان‌های بزرگ و رشته کوه‌های بسیار بلندش مشهور است. در این استان مکان‌های باستانی برجسته‌ای وجود دارد که به هزاره سوم قبل از میلاد برمی‌گردد. جبل جییس، (بلندترین کوه در امارات متحده عربی) و مزارع نخل گسترده در این امارت وجود دارد. در اینجا تصویری واقعی از سنت‌ها و میراث عربی ارائه می‌شود. در این شهر فعالیت‌های تفریحی مختلفی نیز وجود دارد، از جمله ورزش‌های ماجراجویانه و در فضای باز. در راس الخیمه می‌توانید زیپ لاین را امتحان کنید و هیجان را تجربه کنید و با صخره نوردی و کوه نوردی در شیب‌های سخت، خود را به چالش بکشید. علاوه بر این، راس الخیمه دارای سه بندر دریایی بوده که به اهمیت استراتژیک و اقتصادی آن کمک بسیاری می‌کند.

هفتمین امارت

  • امارت فجیره دارای چشم‌انداز ناهمواری است که توسط کوه‌های الحجر محصور است و دارای یک خط ساحلی شنی 70 کیلومتری است که چشم اندازی مطلوب از مناظر جذاب می‌باشد. این امارت در طول سال به دلیل دمای پایین در تابستان میزبان گردشگران است. اگرچه سایر استان‌های امارات نیز دارای سواحل زیبایی هستند، اما فجیره بهترین مکان‌ها را برای غواصی و موج سواری ارائه می‌دهد.

تا اینجا با کلیاتی از این کشور عربی حاشیه خلیج فارس آشنا شدیم. در ادامه این گفتار به آشنایی با قوانین و مقررات اجتماعی، مذهبی و اقتصادی امارات خواهیم پرداخت :

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه
close vindow

کارشناسان مجرب

دپارتمان مهندسی و املاک پاسارگاد 

آماده پاسخگویی به سوالات ملکی شما هستند

 32112642 – 013

ایران و جهان  محدوده فعالیت ماست