انتخابات اتحادیه املاک رشت و بخش های تابعه

لیست انتخاباتی اتحادیه املاک

انتخابات اتحادیه املاک رشت

انتخابات اتحادیه املاک شهرستان رشت و بخش های تابعه

همکار عزیز و گرامی :
با سلام و عرض ادب وتبریک سال نو و آرزوی سلامتی و کسب رونق روز افزون ، اینجانبان کاندیدای انتخابات هیئت مدیره اتحادیه مشاورین املاک رشت با بیش از 10سال سابقه کار صادقانه و مجدانه در اتحادیه مشاورین املاک رشت ،در نهایت ادب ،گروه منتخب خود را معرفی نموده و با بذل محبت وحضور گرمتان در تاریخ 1402/1/21 از ساعت 9 صبح الی 2 بعدظهر در مهدیه رشت جهت انتخاب افراد شایسته مزید امتنان و سپاس فراوان می باشد.

امیدواریم که در نهایت صبر و تحمل و نگرش صحیح نسبت به انتخاب اصلح و پیگیری مطالبات بیش از 3000 عضو  محترم اتحادیه املاک اهتمام ورزیم.

لیست انتخاباتی اتحادیه املاک
لیست انتخاباتی اتحادیه املاک

انتخابات اتحادیه املاک رشت

1 – سید بنیامین حسینی             09111318329

2- حسن حسین پور پلکوهی        09111362979

3- علی عاشوری ساحلی            09112331665

4- زهرا نعمتی راد                      09119277371

5- سید مجید رضوی                09119337546

6- مصطفی پوررضا ضیابری          09114285975

7- مرتضی صابردل ساده             09112323192

8- سید مرتضی طاهری             09118882410

9- سیامک نصیرزاده منگودهی    09113360865

10- غلامرضا باقری                 091123500284

 

تقریباً هر شغلی در ایران دارای یک صنف یا اتحادیه می باشد و هر یک از این اتحادیه ها موظف به ارائه خدماتی مشخص به مشتریان خود می باشد. یکی از این مشاغل واسطه گری برای انجام معاملات ملکی از جمله خرید، فروش، رهن و اجاره انواع املاک از جمله تجاری، اداری و مسکونی می باشد و اتحادیه مربوط به این صنف اتحادیه مشاوران املاک می باشد. این اتحادیه دارای وظایف مشخصی است. در این مقاله قصد داریم تا مهمترین وظایف اتحادیه مشاوران املاک را به طور کامل و جامع مورد بررسی قرار دهیم.

کمیسیون های مختلف اتحادیه مشاوران املاک اتحادیه مشاوران املاک دارای کمیسیون های مختلف می باشد و هر یک از این کمیسیون ها موظف به انجام برخی از وظایف این اتحادیه هستند. در این بخش از مقاله به معرفی کمیسیون های مختلف و شرح وظایف هر یک از کمیسیون های اتحادیه مشاوران املاک خواهیم پرداخت.

کمیسیون رسیدگی به شکایات

اعضای کمیسیون رسیدگی به شکایات در اتحادیه مشاوران املاک موظف به رسیدگی به شکایت های ارائه شده در رابطه با زمین می باشد. در این بخش از مقاله برخی از وظایف مهم این کمیسیون را بیان خواهیم نمود. اگر خریداران و مصرف کنندگان املاک در رابطه با تخلف های صنفی واحدهای صنفی شکایتی داشته باشند می توانند این شکایات را به کمیسیون رسیدگی به شکایات اتحادیه مشاوران املاک اعلام نمایند. شکایت های ارسال شده به اتحادیه مشاوران املاک به کمیسیون رسیدگی به شکایات ارجاع می دهند. این کمیسیون باید شکایت ها را ظرف یک هفته بررسی نموده و جهت انجام اقدامات قانونی نظر خود را به رئیس اتحادیه مشاوران املاک اعلام می کند. در مرحله بعد اتحادیه مشاوران املاک باید در ۳ روز شکایت دریافت شده و نظر کمیسیون رسیدگی به شکایات را مورد بررسی قرار دهد. در برخی مواقع تشخیص داده می شود که فرد صنفی هیچ گونه تخلفی انجام نداده است در این صورت شاکی، شکایت خود را پس گرفته و پرونده مختومه اعلام می شود؛ اما اگر تخلفی صورت گرفته باشد و شاکی اعتراض خود را بیان کند پرونده مورد نظر باید به هیئت بدوی ارسال شود تا مورد بررسی قرار بگیرد. کمیسیون رسیدگی به شکایات برای این که قادر باشد حقیقت امر را کشف کند و نظریه موجهی صادر کند و شکایت مطرح شده را تشخیص دهد، می تواند شکایت مطرح شده را با وظایف خود انطباق دهد و جهت پیش گیری از دخالت در امور مراجع قضایی از مشاور یا متخصص مربوطه استفاده کند.

کمیسیون حل اختلاف اتحادیه مشاوران املاک

وظیفه این کمیسیون رسیدگی به اختلافات موجود بین افراد صنفی است. این اختلافات نیز از طریق اتحادیه مشاوران املاک به کمیسیون حل اختلاف ارسال می شود. در دفتر اتحادیه مشاوران املاک باید شکایت های افراد صنفی ثبت شوند و پس از این که رئیس اتحادیه آن ها را دید برای بررسی شکایات آن ها را به کمیسیون مورد نظر ارسال کند. کمیسیون حل اختلاف باید شکایت را در عرض یک هفته مورد بررسی قرار داده و جهت انجام اقدامات قانونی نظر خود را به رئیس اتحادیه مشاوران املاک اعلام کند. جهت رسیدگی به هر شکایت اعضای کمیسیون حل اختلاف باید نظر هر دو طرف را شنیده و اسناد ارسال شده را مورد بررسی قرار دهند و در آخر نظر خود را اعلام کنند. اگر بین طرفین سازش برقرار شود نظریه صادر خواهد شد. همچنین اگر در مورد شکایت مطرح شده از لحاظ صنفی تخلفی مشاهده شود بر اساس قانون نظام صنفی و آیین نامه های مربوطه اقدام خواهد شد.

کمیسیون بازرسی اتحادیه مشاوران املاک

کمیسیون بازرسی اتحادیه مشاوران املاک جهت اجرای قانون نظام صنفی وظیفه دارد به واحدهای صنفی بازرس اعزام کند تا گزارش هایی را تهیه کرده و نتیجه را به هیئت مدیره اعلام کند تا بر اساس قانون نظام صنفی به آن رسیدگی شود. همچنین این کمیسیون وظیفه دارد تا واحد صنفی متقاضیان پروانه کسب را بازدید کرده و گزارش آن را به اتحادیه مشاوران املاک اعلام کند. هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک وظیفه دارد برای بازدید از واحدهای صنفی و رسیدگی به تخلفات صنفی تسهیلات مورد نیاز را به کمیسیون بازرسی و بازرسان اتحادیه اعطا کند. در برخی از شهرها که امکان تشکیل کمیسیون های اتحادیه مشاوران املاک به طور مستقل وجود ندارد، می توان با تصویب کمیسیون نظارت برخی از این کمیسیون های اتحادیه مشاوران املاک را با یکدیگر ادغام نمود. اتحادیه مشاوران املاک باید هر ماه گزارشی از عملکرد هر یک از این کمیسیون ها را در قالب فرم های مربوطه که توسط دبیرخانه هیئت عالی تهیه شده است از طریق مجمع امور صنفی به سازمان بازرگانی استان ها اعلام کند. اتحادیه مشاوران املاک موظف به ارائه همکاری های لازم با سازمان بازرگانی استان ها جهت اجرای طرح های نظارتی و بازرسی های فصلی می باشد.

کمیسیون آموزش اتحادیه مشاوران املاک

این کمیسیون وظیفه دارد تا با همکاری سازمان های دولتی و غیر دولتی و یا به صورت مستقل تسهیلات لازم را برای آموزش های مورد نیاز افراد صنفی ارائه دهد. کمیسیون آموزشی برای افزایش سطح آگاهی و دانش عمومی اعضای صنف در رابطه با قوانین صنفی کشور دوره های آموزشی برگزار کند. اتحادیه مشاوران املاک وظیفه دارد تا از طریق کمیسیون آموزشی جهت افزایش میزان اطلاعات و مهارت فنی افراد صنفی که صلاحیت فنی ندارند و همچنین برای بهبود کارآیی آن ها دوره های آموزشی لازم را برگزار کند.

 کمیسیون فنی اتحادیه مشاوران املاک

کمیسیون فنی اتحادیه مشاوران املاک باید کار اعضای صنفی را از لحاظ مسائل فنی و تخصصی مورد بررسی قرار دهد. همچنین باید نظارت داشته باشد که آیا اعضای صنف قوانین و مقررات و اصول کسب را رعایت می کنند یا خیر؛ و آخرین وظیفه کمیسیون فنی اتحادیه مشاوران املاک برگزاری آزمون های مختلف با هماهنگی سازمان بنگاه های املاک برای بررسی صلاحیت فنی متقاضیان دریافت پروانه کسب می باشد. اتحادیه مشاوران املاک باید کار بنگاه های املاک را به طور جدی مورد بررسی قرار دهند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف بر اساس قانون با آن ها برخورد کنند.

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه
close vindow

کارشناسان مجرب

دپارتمان مهندسی و املاک پاسارگاد 

آماده پاسخگویی به سوالات ملکی شما هستند

 32112642 – 013

ایران و جهان  محدوده فعالیت ماست